Vad är digital marknadsföring?

Hur syns man på Google? Varför ska man investera i digital marknasdföring?

Hur kommer man igång med digital marknadsföring?

Vill du lära dig om digital marknasföring?

Vår webbyrå erbjuder digital marknasföring för företag.

Vad är digital marknadsföring?

Digital marknadsföring är marknadsföringsbudskap som företag förmedlar via digitala kanaler. Målsättningen med marknadsföringen är att driva fler affärer, bygga varumärke eller ge service till sina potentiella eller befintliga kunder. Att marknadsföra sig digitalt skapar även mer möjligheter eftersom företag kan rikta sin marknadsföring mot olika kanaler och enheter såsom pekskärmen, datorn eller mobilen som kommer bli allt viktigare. 

 Olika typer av digital marknadsföringskanaler

När det kommer till de olika typerna av marknadsföringskanaler på nätet så är det minst sagt en djungel. Det finns redan många etablerade kanaler att använda samtidigt som det poppar upp nya alternativ varje vecka. De flesta nya alternativ blir dock inte långvariga och därför rekommenderar vi att man spenderar sin budget på någon utav följande:

Vad är sökmotoroptimering?

SEO, eller sökordsoptimering, handlar om att optimera din webbplats så att den rankar högre på sökmotorer som Google. På så sätt ökar du din organiska (läs gratis) trafik till dina hemsidor. SEO är en av de viktigaste strategierna inom digital marknadsföring och något som alla företag bör satsa på. Visste du att 75 procent aldrig scrollar förbi förstasidan på Google

Varför ska man investera i digital marknadsföring?

Historiskt sett har det varit väldigt svårt att kontrollera vem som exponeras för vilken reklam, vilket också inneburit att det har varit en utmaning att rikta annonserna till rätt målgrupp. Om du exempelvis ville marknadsföra ert företags nya sportdryck i början av 2000-talet valde du kanske att göra detta via en påkostad TV-reklam, utan att egentligen veta vem som skulle se den. På så sätt exponerades produkterna många gånger för fel målgrupper. Med hjälp av digital marknadsföring kan du slippa detta ”brus” och istället exponera er produkt eller tjänst för exakt er målgrupp. Räckvidden går nämligen att bryta ner så långt som till kön, ålder, geografi och intresse. Vill du exempelvis marknadsföra er sportdryck idag kan du välja att göra det till endast kvinnor i åldern 20–25 år som bor i Stockholm och har ett intresse av träning (om det är er främsta målgrupp).

Hjälp med digital marknadsföring?

För mer info kontakta oss. Vår webbyrå ska hjälpa dig med digital marknadsföring. Onekmedia webbyrå finns i Jakosberg, Järfälla.

Klick på nedanstående länkar för mer info om att synas online

Pin It